Thursday 28 May 2015

Spiderman Kek Karot Walnut

Teks : Norlia Amat Mohtar


Assalamualaikum.

Hari ini ada sambutan hari jadi di tadika anak sulung saya. Sambut hari jadi beramai-ramai dari bulan Jan-Jun. Jadi ibu pun bercadang untuk buat kek karot walnut sebab kek ni mendapat sambutan yang hangat di dapur kecil. 

Tanya abang dia nak kek deco apa? Terus dia jawap nak kek Spiderman. Selalu buat saat-saat akhir kalau untuk ahli keluarga. Terus cari dekat kedai jual barang bakeri semua sudah tidak ada stok edible image spiderman. Ibu hampir kecewe sehingga tergerak untuk pergi ke Farm Bakers. Nasib baik ada. Edible image spidermannya sangat cantik dan terang. Puas hati. Nak tempah mmg tak sempat. Selalunya kalau nak tempah perlu sehari awal.

Anak lelaki saya memang sangat suka figura spiderman ni. Bukan setakat spiderman, malahan banyak lagi seperti ultraman, superman dan ironman. Banyak gaya-gaya berlawan yang selalu digayakan sampai ibu pening kepala tengok. Panjat sofa, lompat dari tangga, panjat kerusi dan macam-macam lagi.

Aduhhh.. anak sulungku dah semakin besar. Cepat sungguh masa berlalu. Masih terngiang-ngiang tagisan semasa dia masih bayi. Alhamdulillah, syukur. Allah memberi izin kepada kami memiliki anugerah yang tidak ternilai ini.

Ibu dan papa sentiasa mendoakan semoga abang menjadi anak yang baik, soleh dan sentiasa mentaati perintah Allah. Tekun belajar dan berjaya di dunia dan akhirat. Belajarlah ilmu apa sekali pun sesunggunya ilmu Allah itu maha luas. Kami tidak akan mengatur kerjaya hidup mu tetapi akan membantu kamu melihat dunia.

Jadi inilah hasilnya kek karot walnut untuk anakku Muhammad Wazif.





Saya boleh dihubungi melalui :

Email : norlia.amatmohtar@blogspot.com
Whatsapp (Sahaja) : 019-2693070
Fan page : LeeyaSweetBites

No comments:

Post a Comment