Saturday 30 May 2015

Penghantaran Kek Jarak Jauh

Teks : Norlia Amat Mohtar

Assalamualaikum.

Saya masih berkira-kira untuk menggunakan perkhidmatan kurier untuk penghantaran kek. Setakat ini penghantaran jarak jauh dihantar oleh belas ihsan cik abang. Itu pun tunggu waktu lapangnya dan hujung minggu. Tempahan semua di  sekitar beberapa kawasa  sahaja.

Disebabkan permintaan semakin meningkat dan jarak juga semakin jauh. Saya perlu memikirkan pula cara penghantaran yang lebih efektif dan selamat. Banyak juga yang terpaksa ditolak gara-gara penghantaran yang agak tidak mengizinkan.

Sudah dapat juga review daripada senior-senior bakers mengenai kurier yang boleh dipercayai dan yang penting kek selamat sampai ke pelanggan dengan selamat. 

Hari ini cik abang hantar kek ke Pajam seawal pagi. Pelanggan pula dari Seremban. Setelah berbincang masing-masing setuju untuk berjumpa di susur keluar Tol Pajam. Walaupun tidak begitu sukar bagi saya tetapi mungkin agak sukar bagi si pelanggan. Saya merasakan perlu ada perkhidmatan yang lebih memudahkan pelanggan supaya pelanggan tidak terbeban dengan perkhidmatan kita. Serta mahu untuk terus setia membeli pada masa hadapan. Ini yang perlu saya titikberatkan.

Saya akan review kurier yang akan saya gunakan pada entri yang akan datang. Ini kek yang ditempah oleh pelanggan saya dari Seremban.



Saya boleh dihubungi melalui :

Email : norlia.amatmohtar@gmail.com
Whatsapp (Sahaja) : 019-2693070
Fan pages : LeeyaSweetBites


No comments:

Post a Comment