Saturday 16 May 2015

Kek Karot Semperna Hari Guru.

Teks : Norlia Amat Mohtar
Gambar : Koleksi Peribadi

Assalamualaikum.

Tanggal 16 Mei setiap tahun adalah Hari Guru. Selamat hari guru kepada insan-insan mulia ini yang pernah mendidik, merotan dan memdenda Ku suatu ketika dulu. Didikan kalian telah menjadikan siapa saya kini. Alhamdulillah. Terima kasih tidak terhingga kepada tok-tok guru (Online, Marketing dan Jahitan) yang sudi mencurah ilmu, mudah-mudahan ilmu ini dapat membantu orang lain yang memerlukan. Aminn.

Semperna Hari Guru, ada juga sedikit rezeki untuk kami insan yang digelar baker. Alhamdulillah, syukur. Pintu rezeki itu luas bagi orang yang berusaha. Kekadang kita tidak nampak bagaimana rezeki itu datang tetapi jika yakin dan berusaha pasti ianya tertulis untuk kita. Saingan yang hebat tidak menjadi masalah yang penting hubungan kita dengan Allah terjaga. Inn Shaa Allah, Allah akan murahkan rezeki tersebut.

Buat masa ini kek yang paling banyak saya buat adalah kek karot. Kek karot ini bagi saya agak remeh penyediaan bahan-bahannya. Tetapi disebabkan rasa yang agak lain dan sedap banyaklah pelanggan yang ulang pesanan. Rata-rata memberi respon yang positif. Jika ada kekurangan akan saya jadikan pedoman dan pengajaran untuk memperbaiki hasil pembuatan.

Tempahan kek karot kali ini adalah dari Cikgu Khalid untuk cikgu-cikgu di Khalifah Model School.





Nota : Resepi Kek Carot akan saya beri pada entri seterusnya ya.



Saya boleh dihubungi melalui:

Email : norlia.amatmohtar@blogspot.com
Whatsapp (Sahaja) : 0192-693070

No comments:

Post a Comment