Thursday 10 December 2015

Victoria Sandwich Untuk Tersayang


Norlia Amat Mohtar
Gambar : Koleksi Peribadi


Assalamualaikum.

Sudah masuk minggu ke tiga cuti sekolah akhir tahun ni kan. Cepatnya betul masa berjalan sekarang. Rasa macam banyak lagi kerja yang betum diselesaikan sebelum tahun baru 2016 menjengah. Wow..wowww. Kena bergerak dengan lebih pantas ni.

Kalau dulu, masa masih kerja bermajikan, cuti sekolah tak berapa nak heran sangat. Sebabnya, nak ambil cuti banyak pun tak boleh. Maklumlah kerja penyelidikan mana pernah habis selagi tak tutup projek. Rehat sekejap bila idea tersangkut atas pokok sawit. Tak ada idealah tu.

Tapi sekarang, kita rancang cuti kita sendiri. Nak cuti lama pun boleh nak cuti sekejap pun boleh. Yang penting mesti balik kampong. Jenguk mak ayah selagi mereka masih ada. Alhamdulillah. Setiap kali balik kampong, mesti saya bawa balik sebiji kek sebagai buah tanggan. Kek kegemaran mak, mestilah Kek Coklat Lembab (Moist Chocolate Cake) Resepi lihat di SINI. Kalau tak bawa balik apa-apa mesti dia tanya, “Kek tak ada ke”.

Tapi, balik kampong kali ini saya bawakan untuk dia Kek Karot Lembab (Moist Carrot Cake) Resepi boleh lihat di SINI. Mak tak pernah makan lagi kek karot yang saya buat. Dia kata sedap tapi dia tak boleh nak makan walnut yang saya masukkan. Maklumlah mak dah tua, gigi pun dah tak ada mana nak makan si kacang yang keras tu. Maaf mak, lain kali tak letak kekacang ye.


Saya boleh dihubungi seperti di bawah:


No comments:

Post a Comment